FRYTKI z piekarnika

Co zrobić, by frytki były „fit”? Wystarczy je upiec w piekarniku.

Artykuł SD(1).png

Składniki:

  • 300 g ziemniaków (można użyć również batatów, marchwi, buraków, topinamburu, selera)
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • zioła prowansalskie, słodka papryka, sól

Ziemniaki obierz ze skórki i pokrój w słupki. Polej oliwą, posyp ziołami, papryką, szczyptą soli i wymieszaj. Wysyp na blaszkę do pieczenia wyłożoną folią spożywczą (tak, by jeden leżał obok drugiego – nie usypujemy górki). Piekarnik nagrzej do 180 ºC, pokrojone ziemniaki przykryj folią i piecz przez około 25 minut (w zależności od grubości). Na ostatnie 5 minut pieczenia ściągnij folię, by frytki lekko się zarumieniły i były chrupiące. Pysznie smakują z domowym sosem czosnkowym (jogurt naturalny + czosnek + przyprawy) lub jako dodatek do dań obiadowych.

Smacznego!

LOGO

 

Wartość odżywcza w 100 g:

  • Wartość energetyczna: 114,2 kcal
  • Białko: 1,5 g
  • Tłuszcze: 6,1 g
  • Węglowodany: 14,1 g
0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Zrzucbrzuch
3 miesięcy temu

Zgadzam się w 100%. Bardzo często robimy takie do obiadu jak nam się już znudzi ryż czy makaron. Nie wiem skąd to przerażenie ludzi do ziemniaków na diecie. Z drugiej strony niektórzy dalej robią głodówki i 6 weidera na odchudzanie więc co się dziwić. W każdym razie frytka z piekarnika na diecie nie jest zła 🙂

Smaczna Dieta
Admin
2 miesięcy temu
Reply to  Zrzucbrzuch

Niestety „dieta” ciągle jest postrzegana negatywnie (głodówki, wyrzeczenia, itd.), a szkoda, bo stopniowa zmiana nawyków i zwiększenie świadomości żywieniowej wyszłyby ludziom na dobre.